Thursday, August 20, 2009

JTOP Dalam Kenangan.....



Semangat aku berkobar-kobar masa baru-baru grad dulu. Tak nyempat-nyempat nak cari kerja...iya le nak berbakti kepada Agama, Bangsa dan Negara...Chewah!!! Terkonon-konoonnnnn....

First, tempat yang aku tuju, Kementerian Pelajaran, minta
kerje sebagai Guru Sandaran. Walawei, dapat ngajor kat SMPT...sekolah banyak budak nakal nie. Aku pernah skolah sini masa form 1 tapi 2-3 bulan jek sebelum pakcik aku @ Pak Man kidnapped duk dgn dia kat Bangi.

Hari pertama jadik Cikgi memang le semangat berkobar, masuk minggu kedua dah merundum terjelepuk. Anak murid "baik-baik" sangat...yang kelas peralihan suka main kat blakang kelas, yang Form 5 lak suka main kenyit-kenyit mata ...ada yang siap tunggu depan pagar nak ikut balik umah. Adusssss!! masuk minggu ke-3, terus jumpa Pengetua ucap SAYONARA!!!!

Pastu, jadi Auditor kat Ahmad Abdullah & Goh. Tak tahan lama gak yang nie....tak sampai 3 bulan..penat beb jadi auditor ni, waktu kerja tak menentu. Pastu kena lak buli dgn senior.
Eh!!! bila lak nak sampai cerita bab JTOP nie!!???

Hehehe masa tengah dok tension keje dengan AAG nie, Pak Man soh contact one guy kat JTOP...Tn Hj Idham (MD JTOP masa tu). Dia soh aku hantar resume and dtg interview. Actually melly bukan interviewpung sebab memang dah ada tempat untuk aku kat situ. Eh! ni kira pakai orang dalam ke nie? Tak kisahlah...terima kasih Hj Idham...tapi sayang aku tak sempat mengenali beliau lebih rapat sebab tak lama lepas aku join JTOP, beliau pergi menyahut seruan Illahi....Al-Fatihah.....

Masa mula-mula dengar nama JTOP @ Johore Tenggara Oil Palm Berhad, cuak gak...ingatkan kena naik-turun panjat tangga kilang kelapa sawit setiap hari. Tak tidur lena dibuatnya...Aparaaaaaa......

Banyak tul kenangan dengan JTOP nie dari Sept 1995 hinggalah March 2006. Start joined masa anak dara...hehe saham tengah mencanak tinggi, bila tinggalkan JTOP dah jadik bini orang dan ibu kepada 3 rang anak!!!

Gambar baju kuning kat atas tu masa Executive Conference, tengah preggy 7 bulan Tuh!!
Risau tul boss tgk aku, sepuluh kali sekejap dok tanya "Lily, are you ok...???" Aku OK sokmo....

Ish ...rindunya dengan suasana dan kenkawan di JTOP......

Wish I could turn back the clock......



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...