Friday, September 13, 2013

Malang Masih Tak Berbau.....

 
Bilalah agaknya malang nak mengeluarkan bau ek ek ek....
 
Kita memang tak boleh nak jangka apa yang akan berlaku...
Dah berusaha berjaga-jagapun kekadang masih terkena....
 
Al-kisah..hehhehe dah basi dah actually ini cerita
Tapi...nak gak ditempel disini....
 
Disuatu hari...yang agak serba tak kena buat aku....a.k.a.... not my right day..
Pagi tu sesubuh hari dah dapat call dari abah kat Muar bagitau Pak Long meninggal...
Hati dah berbelah bahagi nak pergi menziarah atau tidak..
Nak drive sensorang yang bercinta sket tu...
Then my uncle kat Bangi called...kalau dia balik Muar memang aku nak tumpang sekaki..
Dia kata tak dapat balik sebab ada meeting...
So, tak dapat le balik...
Kirim salam takziah through my mum jek....
 
Hari tu plak memang aku rasa tak sedap badan..
Pening semacam...kepala rasa berdenyut-denyut mengalahkan migraine.
Petang tu agak lewat kuar opis, so rush le gak nak amik anak-anak sblum kul 7 malam...
Kat Highway MEX tetiba ada satu Merc Sport bunyikan Hon masa memotong keter aku sambil driver dia angkat2 tangan mcm tunjuk sesuatu...
Eh! ada yang tak kena ke dengan keter aku?
Tayar Pancit Ke?
Pintu tak tutup rapat ke..?
macam-macam kat kepala..
So, terpaksalah berenti kat R&R check apa yang patut..
Ok jek takde apa-apapung... Ke driver tu nak ngorat aku...kekekeh perasaaang...
So, teruskan le perjalanan...

Then pas bayar toll kat LDP, masa nak tukar lane, tetiba Gedebang!!!!
Aisey...bila masa lak ini kereta muncullll?
Sah...sudah berlaku pergeseran....
Hmmmm...aku langgar Mak Datin bawak Camry Siuttttttt!!!!
Punya le paranoid ini mak datin, ajak discuss tepi jalanpun takut...
Takut kena rompak...
Muka aku ni ada muka perompak ke? muka pecah rumah ke...?
Malas le nak citer panjang, keter dia scratch sketpung nak buat report polis....
Aku malas nak story lebih, kepala tengah pening...waktu tu nak dekat pukul tujuh...
Aku cakap kat dia, hantar jek memana workshop untuk cat balik...aku akan bayar bill...
Memula dia bising gak tetapi Alhamdulillah lelama ok...
Iye le benda dah nak terjadi....
Mungkin blind spot kot...
Aku memang tak nampak keter dia masa aku signal nak tukar lane tu....
Aku pasrah aje le...setiap yang berlaku pasti ada hikmah...pasti ada sebabnya....
Allah itu maha Kaya dan Maha Mengetahui...

Sehingga hari ini aku belum hantar keter aku ke workshop walaupun bonet depan part enjin tu takleh bukak.
Hubby cepatle balik....
Hehehehe...time macam nie baru terasa susah jadi "Ibu Tinggal"....
 


Gambar keter kemek takde le plak dalam simpanan.
Letak gambar anak-anak buat penawar duka...
Sorry ek...Kak Long Aisyah takde dalam ini gambar....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...