Saturday, November 26, 2011

Saat Itu Tiba Jua

Hari tu kan 27 September...sehari jek lagi nak sambut birthday aku yang ke dot dot dot...
Ada sambutan birthday kat opis tau pada tarikh itu...28 September.  Aku dah promise nak masakkan ketupat...hehe rajinnya akuuuuuuuu...ketupat segera jekkkkk

Berbalik pada 27 September.....malam tu dalam kul 12 aku dah rasa lain macam dah tapi buat dunno jek...
Cannot be, aku kata....Its too early.
Aku lum puas makan ketupat rendang lagi...menu tuk sambutan birthday nnt memang berat sebab sempena penutup raya skali...
Pastu dia datang makin kerap...alahai....takkan le kot.....
Sabor ek sabor....
Semalaman takleh nak tido..menggelisah jek.

At last at about 5.30 a.m, takleh jadik nie..
Kena bagitau Dear Hubby.
Dear Hubby apalagi, menggelatat....
Bwk keter mcm nak racing F1..hehehe
Aku ok jek...coooool
Sampai spital nurse kata awal sgt...perutpun kecik jek mcm orang preggy 4 bulan....
Cik kak wei...perut jek kecik tapi aku dah in labor nie....
Tapi memang cepatpun...awal sebulan dari due date....
Aisey...depa kata premature nie...so kena take extra precaution......

Masa nie preggy nak masuk 8 bulan....masih comei kan kan kan.... hehe

Inilah pengalaman pertama berada dalam labor room untuk tempoh yang lama.  Aisyah, Ikhwan dan Iwan...senang jek....tak nyempat2 nak kuor.  
This one....mak aiii....masuk pagi...exactly pukul 6 petang baru selamat.....
Tak tahu nak kata camner.
Sebab tu le orang kata nyawa di hujung tanduk. 
Sebab baby ni premature, aku tak dibenarkan ambil sebarang ubat...takut dia lemas...nak mintak epidural pung xleh.....
Anyway....Alhamdulillah...selamat segalanya....

Lepas nie...kena le kongsi birthday dengan baby. 
Dear Hubby kata jimat kek.....  ;p




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...