Thursday, May 12, 2011

Happy Mother's Day.....

Hmmm....dah terlambat ek nak wish Happy Mother's Day tuk semua ibu-ibu di luar sana...?
Lum terlambat kan kan kan.  Sebab pada aku le kan...Hari Ibu nie seharusnya disambut setiap hari dan bukan pada hari-hari tertentu jek.

One of my fren kata dia tahu pasal "day-day" nie bila masuk boarding school.  Sama le dgn aku...naif betul aku ek... even, aku start tahu pasal birthday sendiri masa darjah tiga.  Itupun lewat sehari dan sehingga menengah aku masih ingatkan tarikh lahirku pada hari tersebut...rerupanya sehari sebelum itu...cian cian cian.
Memang tak celebratepun...bukan cam bebudak sekarang, sibuk mintak kek le...mintak goodies le suh hantar ke sekolah and so on...tu tak termasuk demand nak hadiah lagi tu......
Tanpa celebrationpun kita tetap happy kan kan kan.....
First time sambut birthday masa first year matriculation.  Punyale happy masa tu...al-maklumlah first time tiup lilin kek dan kenkawan nyanyi lagu birthday reramai.....

Berbalik kepada Mother's Day tahun nie.  As usual xde le nak celebrate, dan kebetulan MIL ada di rumah hari minggu tu.  So, cakap dengan Dear Hubby,
"Arini ibu gantung periuk dan senduk...kita makan luar ek..."
Nasib baik Dear Hubby setuju....buatnya dia suh masak gak...sure muncung sedepa....hehehe

Anak-anak tak seorangpun wish, iye le depa sumer masih kecik...tak faham lagi tetapi actually ada surprise untuk aku ..( Yg ni kita cerita di lain entry..)

Cakap pasal anak tak ingat ibu ek....actually aku sendiri lupa nak wish mak kat Senai.  Tetiba aku terkesima bila mak yang call dan wish Selamat Hari Ibu.
Alahai...sorry le mak....
Selamat Hari Ibu buat mak juga....

Ngeh Ngeh Ngeh....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...