Monday, January 17, 2011

Monday Blues.....

Hari Isnin.  Ada apa dengan hari Isnin?  
Pada aku, hari Isnin adalah hari yang paling tak seronok.  Malas tul nak mulakan kerja selepas berhujung minggu....

Meh nak stori sket....pepagi Senin nie..
Pagi tadi bangun cam biasa le..kul 5.  Kejut sumer anak-anak suh mandi....then turn aku lak mandi.
Bila sumer dah siap, hubbypun dah ready, aku tutup le sumer lampu dan pintu...
Eh.....! mana kunci umah satu lagi?????
Sumer berpandangan sesama sendiri dan mengelengkan kepala.  Hati dah hangin nie...kena bukak balik pintu dan cari kunci tu.....
Habih selongkar satu umah.  semua ceruk dicari...Dear Hubby dah memang cam singa dah.....
Adoi! mana le kunci nie...pepeagi hari buat hal lak.....

Cian bebudak tu, tak pasal2 kena marah pepagi hari.  Iye le sebab diorang yang buka pintu dan masukan beg dan baju dalam keter. 
Then...jeng jeng jeng....aku pegang kunci yang tergantung kat pintu.  EH! nie bukan kunci aku...ni kunci Dear Hubby yang punya.......
Aiseyman......Terlupa lak, aku dah masukkan kunci umah dalam handbag masa amik kunci keter tadi....

Ayang...kunci dah jumpa...dalam beg ibu......
Ish ish ish! takut tul nak pandang muka hubby....
Sorry ek Yang!  ibu tak sengaja le....

So, kutinggalkan rumah yang bersepah macam tongkang pecah dek kerana segugus kunci. 
Macamana le aku leh jadi pelupa sangat.
Tanda-tanda ketuaan kot........

Sorry ek sumer......really am....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...