Wednesday, October 15, 2008

PEMBUKA KATA

Hai, Selamat datang ke blog WARNA-WARNI KEHIDUPAN. Blog ini hanya sebagai nukilan rasa seorang insan bergelar isteri dan ibu dalam mengharungi kehidupan seharian.

Serba sedikit tentang empunya diri. Dilahirkan di Kampung Pasir lama Petaling kira-kira 37 tahun yang lalu. Kira dah tua jugak diri nie tapi masih perasan muda…young at heart kata Omputih. Dibesarkan di sekitar Selangor, KL dan Johor. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Kebangsaan Kampung Pasir Johor dan kemudian melanjutkan pelajaran di peringkat menengah di Sekolah Menengah Bandar Baru Bangi sehingga tamat tingkatan lima. Meneruskan perjuangan menimba ilmu ke peringkat Matrikulasi di Pusat Matrikulasi UUM di MRSM Kulim dan seterusnya ke UUM Sintok untuk mendapatkan segulung ijazah.

Dah lama tinggalkan alam persekolahan tapi kenangan semasa menjadi student terus kekal dalam ingatan…..bagai baru semalam ditinggalkan semua itu…masih lagi terbawa-bawa dalam mimpi kekalutan dan phobia ketika menghadapi peperiksan. Dalam diam dah lebih 13 tahun graduated dari UUM, maknanya dah lebih 13 tahun juga tinggalkan alam persekolahan.. alam kampus dan zaman bergelar siswi . Rindunya rasa…….

Alhamdulillah. Sekarang aku sudahpun bekerja dan berkeluarga. Dikurniakan seorang puteri dan 2 orang putera. So, kebanyakan masa dihabiskan di pejabat dan rumah. Zaman untuk berseronok meronda satu Bandar Alor Setar seperti dahulu sudah tiada. Keluar shopping hanya setakat beli keperluan rumah ikut senarai yang ditulis…my hubby memang tak suka buang masa tak menentu. Nak buat sesuatu mesti ada objektif…mesti ada vision and mission..heheh tapi at times dia rajin gak bawak kami jenjalan…ikut mood le….. Ok cukup le serba sedikit tentang diriku. Kalau nak diceritakan semua…3 hari 3 malam takkan habis....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...